Sunday, November 16, 2008

Happy Holiday!!!

Cepatnya masa berlalu kan....
tup..tup..tup...
dah cuti sekolah...
tapi besok aku still kena pergi sekolah lagi...
bertugas mengawas budak2 spm sekolah aku..
manalah tau ada yg tak bawa ic atau slip exam ker...
and besok gak adalah paper sains...
aku plak takut...harap2 budak2 aku bleh jawab..

hmmm..banyak perkara yg berlaku minggu nie n minggu lepas..
minggu lepas dua-dua mertuaku dah selamat sampai kat Madinah tuk mengerjakan haji..
ada kelas masakan lagi...buat spaggeti ( pengetua yg nak) , cheese cake ngan kuih jala...
spaggeti n cheese cake tu demo jer...yg kuih jala semua pun cuba tuk menjala termasuklah pengetua..tuk pengetahuan korang pengetua kami nie Pn.Amina Misuari bekas guru BI di SBPS ( kawan2 SBPS mesti ingat lagi kan)

minggu nie plak oleh kerana budak2 tak payah datang sekolah , macam2 gurunya buat aktiviti..
hari isnin lepas , makan ambuyat kat bilik KH..sebenarnya dah lama cikgu2 semenanjung nak rasa ambuyat nie tapi baru ada masa nak buat...hehehe...seronok tengok gaya dorang mencungkil ambuyat...
pastu besuknya ada class buat tiramisu pula...senang jer buat, tapi komen dr hubby rotinya terlampau basah...hehe..terlebih rendam dalam nescafe...takpa baru percubaan pertama ...nnt ada masa buat lagi...lagipun Bake with me tak jauh..senang jer beli bahan2nya...
pastu Bilik KH tutup tuk buat inventori jadi kami pun buat ler kerja masing2 terutamanya mengemaskini kad 001, tutup buku kehadiran dan siapkan laporan2 yg patut.
Jumaat plak ada majlis perpisahan tuk guru2 yg bertukar ke sekolah lain. Sedih...sebab yg pindah nie termasuklah Kak Zarina yg akan mengikut suaminya pindah ke JB. Kak Zarina nilah guru ERT yg banyak mengajar kami memasak...sedih ...tahun depan takde lagi kelas masakan...

hmmm...petang nie mak ajak pergi berurut di KB..janji jam 3 petang so dalam 12 lebih gtu akan bertolak....laaaa baru mak telepon bgtau jam 11 plak mau jalan...awal tul plak...so kena pergi bersiaplah kalau macam nie...so tuk cikgu-cikgu seMalaysia selamat bercuti...

2 comments:

elcynthia 엘신티아 said...

kau tau Mar, aku pun ada sekali dua tu jumpa Pn. Amina ni dlm flight KK-Labuan. but bertahun dulu lah. hmmm. she still remembers me back then ndak tau lah sekarang. bah, jgn lupa buat tag aku ok!!

Me and hubby said...

Akum mar...main masak-masak jak kamurang di sana ahh... Cikgu Rosilah dengan Cikgu Ruzita dari sekolah aku ada pindah di sana kan? Ko jadi cikgu ERT kah ni ? jenguk-jenguk lah blog aku k... http://juliah-saiful.blogspot.com/