Wednesday, November 5, 2008

Berita Minggu Ini

Hari nie sekolahku dinobatkan sebagai Sekolah Tanpa Sampah oleh YB Mayor Bandaraya KK Datuk Ilyas Ibrahim ... bangga jugalah jadi sekolah yg ke -4 yg telah diistiharkan sekolah tanpa sampah di bandaraya Kota Kinabalu...

Esok, budak2 kelas aku mau buat jamuan kelas plak...susah gak jadi guru kelas nie mau merancang dan mengatur jamuan budak2...apa mau dibawa..siapa yg mau masak...last2 aku sponsor jer duit suruh dorang beli ayam and suruh mama salah seorg budak masakkan ayam masak lengkuas..budak2 tu aku suruh bawa nasi, sayur dan apa2 yg patut jak ler...malam nie rancang mau buat puding gak tuk menambah makanan dorg....pasal esuk guru2 yg lain akan pergi meyerbu kelas2 yg adakan jamuan nie...malu nnt kalau makanan tak cukup...

pastu petang esok...balik Benoni plak...dua-dua mertua aku nak gi Mekah . Flight dorg jam 5.30 pg hari Jumaat . Jadi kiranya besok last aku jumpa drg sebelum berangkat Ke Mekah...aku doakan mereka berdua pergi dan balik dgn selamatnya...Jadi semasa pemergian mereka aku and hubby (memandangkan hubby anak sulung) , kena menguruskan kenduri doa selamat setiap malam Jumaat di Benoni . Nie yg menggentarkan aku nie...bolehkan aku menguruskan kenduri itu dgn sebaik-baiknya..terutama tuk minggu depan yg belum cuti sekolah...harapkan bantuan dr Tua Rinah (kakak mertua aku yg tggl kat sebelah) tuk uruskan kenduri itu sementara aku tiada ler...aku akan balik gak mgu depan tapi pas balik sekolah ler...tu pun hari dah petang...kenduri plak pas maghrib...kalau dah cuti skolah aku bleh balik sana hari rabu...mudah2an Allah memudahkan urusan kenduri tu....amin.

hari Jumaat plak, ada majlis restu tuk budak2 SPM n STPM...budak2 tu yg nak periksa aku plak yg gelabah...ntah dapat tak drg jawab kertas Sains tu...aku ngajar Sains Form 5. 17hb Nov nie paper Sains aku tu...aku doakan semua budak2 tu dapatlah menjawab soalan tu dgn jayanya...
pas acara tu ada majlis ramah mesra guru2 and staff plak...apa lagi aku nak bawa nie..kena wajibkan plak bawa satu juadah (pot luck) ...masalahnyer malam tu aku kena hantar mertua ke airport ntah sempat tak nak masak lagi...tengoklah kalau besuk sempat buat puding simpan dlm aisbox bawa jak hari Jumaat kan...senang cerita...

Sabtu plak ada majlis penyerahan report card...kena dtg sekolah lagi...bz sepanjang minggu...siapa cakap kerja cikgu senang...goyang kaki...cuti banyak..tapi org tak tau macam2 kerja cikgu kena buat...jadi kerani, jadi tukang sapu, jadi pemungut sampah dan mcm2 kerja lagi lah...kalau gov cuti sabtu n ahad...cikgu kena dtg sekolah hari Sabtu tuk Ko-kum ler...mesyuarat itulah...inilah...majlis itulah inilah...kalau nak tau sepanjang tahun cikgu hanya dpt cuti 7 hari dlm setahun jer(masa bekerja), cukup ker 7 hari tu????...tak termasuk cuti sekolahlah...tapi kenkadang masa cuti sekolah cikgu boleh dipanggil bila2 masa saja kalau ada tugas2 khas...
banyak cabarannya jadi cikgu yg org tak nampak...

Minggu depan plak SPM n STPM pun bermula...budak2 form 1-4 dicutikan...walaupun sebenarnya belum cuti tuk tidak menggangu peperiksaan ni..tapi cikgu2nyerlah yg kena dtg sekolah sampailah hari Jumaat tu...n hari Sabtu pastu CUTI.....yahoo...

2 comments:

dzu amri said...

Go Cikgu Go!! Hehe..

Nora said...

slamat bercuti skolah yer cikgu mareq. hehehe..