Sunday, November 30, 2008

Aktiviti masa cuti

Macam lama sudah aku ndak menulis dalam blog nie...

well macam2 perkara yg berlaku seminggu dua nie...
sekarang masa cuti sekolah nie aku kena tuisyen adik aku n cousin2 aku seramai 3 org ...
adik aku mau PMR n dua cousin aku tu mau ambil UPSR jadi tinggal di rumah aku weekdays tuk belajarlah kununnya...
aku kena bawa dorg nie ke library dekat ngan wisma pertanian di luyang tu sebab kalau di rumah bukan belajar tgo tv jak...
di sana adalah suasana belajar sebab ramai budak SPM, STPM and U study...

Tiap2 hari rabu malam plak , kami akan balik Benoni tuk buat kenduri doa selamat mertua aku p haji...masuk mgu nie dah tiga kali kenduri dah kami buat dan semuanya berjalan dgn lancarnya...cuma akulah sedikit penat kemaskan rumah pas kenduri..yalah takkan tak kemaskan...nak harap adik ipar lelaki aku yg kemaskan cian plak...taulah lelakikan...bab bab kemas mengemas nie kureng skit...mgu depan nie yg mencabar kut sebab pas kenduri malam jumaat tu  kena buat lagi kenduri masa hari raya haji yg jatuhnya pada hari Isnin and pastu malam jumaat lagi...so 3 kenduri aku kena buat dalam masa yg terdekat...aduh penat rasanya...

hmmm...ada satu perkara yg buat aku geram mgu lepas..
aku n hubby order pizza secara online and nak bayar guna khidmat maybank2u...
masa buat order tu tetiba server pizza tu macam ader error masa mau buat pembayaran...
tapi hubby try juga sampai 3 kali guna akaun dia 2 kali and akaun aku sekali ...tapi still macam ndak bulih...jadi kami buat keputusan bayar cash jak lah..ingatkan akaun tak kena potong yelah not successful kan...rupanya bila kami check akaun keesokkan hari duit dah kena potong ...2 dalam akaun hubby and sekali dalam akaun aku..pizza tu plak kami dah bayar cash...jadi konon mau buat report n try buat refund tu duit tapi pihak pizza macam blur plak...suruh plak kami p tanya bank...walhal duit dah masuk akaun pizza...secara logik drglah patut keluarkan duit kami dr akaun bank dorg...kalau tak mau bagi duit bagi pizza pun tak perlahkan..yelah macam 3 set pizza yg kami sudah bayar...semua tu lebih kurg RM 12o++...rugi den...tapi malas sudah aku mau berurusan ngan dorg...mana ntah IT manager yg urus tu online system..patutnya kena ader org pantau akaun online drglahkan..kalau tak, tak payah bagi perkhidmatan maybank2u tuk buat pembayaran...jadi buat pengajaran jgn bayar pizza guna maybank2u bayar cash jer...

wow banyak plak aku membebel kan...hehehe..sorilah tengah geram kan..anyway macam aku dengar si Kicho kawin bulan 12 nie...ada dia telepon hubby mau minta alamat tuk kasi kad jemputan tapi hubby nie macam lupa jak mau kasi ....si Dzuh plak aku blum dapat  jemputan lagi nie...Dzuh aku tunggu nie...hehehe...

1 comments:

Nora said...

wow... pizza mane yg ko citer ni mareQ? adekah pizza hut? hurmm.. aku komplen kaw2 psl pizza hut dlm salah 1 entry aku last month.

byk betul ko terkene tuh. mmg kene refund. berusahalah!